Stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Stacje ładowania samochodów elektrycznych ENEL X posiadają wbudowane oprogramowanie pozwalające na wdrożenie systemu zarządzania pozwalającego na zarządzanie flotą samochodów elektrycznych lub wdrożenie systemu płatności.

Do sterowania stacją lokalnie zawsze jest wykorzystywana aplikacja mobilna JuicePass.

Stacje ładowania korzystają z oprogramowania:

EMM lub EVOS

Enel X JuiceNet

Pulpit nawigacyjny udostępniony dla użytkownika końcowego to JuiceNET Enterprise. Najprostsza wersja Basic jest dostępna bez rocznej subskrypcji. Pulpit nawigacyjny umożliwia zarządzanie i monitorowanie stacji ładowania, w tym generację różnego rodzaju raportów.

Oprogramowanie w wersji JuiceNet Set&Charge pozwala na obsługę systemu płatności, czyli sprzedaż energii elektrycznej do klienta końcowego, gdzie zgodnie z ustawą elektromobilności, nie jest wymagana koncesja na obrót energią elektryczną. Decyzje o udostępnieniu stacji ładowania do użytku publicznego właściciel może podjąć w dowolnym momencie.

Jako oficjalny partner ENEL X wyznaczamy nowy kierunek z zakresu elektromobilności w Polsce.

Aplikacja JuicePass

System zarządzania JuiceNet

Jakiego oprogramowania szukasz?

Usługi energetyczne

Load optimization

Optymalizacja mocy

Optymalizacja mocy gwarantuje, że zapotrzebowanie grupy stacji ładowania jest dynamicznie zarządzane tak, aby nie przekroczyć ustalonego progu. Gdy dostępna moc nie wystarcza do naładowania wszystkich pojazdów elektrycznych przy pełnej mocy, moc jest dynamicznie równoważona między stacjami ładowania:
Load Optimization

Load optimization+

Adaptacyjna optymalizacja mocy

Dzięki adaptacyjnej optymalizacji mocy zapotrzebowanie Twojego budynku jest utrzymywane poniżej określonego progu. Odbywa się to dzięki inteligentnemu licznikowi (JuiceMeter Pro), który został zainstalowany w Twojej siedzibie w celu monitorowania zapotrzebowania budynku. Następnie APO wylicza pozostałą moc budynku, którą można przydzielić do stacji ładowania i dynamicznie równoważy tę moc między stacjami ładowania:
Load Optimization+

Charge Prioritization

Ładowanie sekwencyjne

Facility Manager może ustawić liczbę pojazdów elektrycznych, które mogą być ładowane równolegle. W sytuacji, gdy w tym samym czasie podłączonych jest zbyt wiele EV, moc jest przydzielana zgodnie z kolejnością przybycia (logika FIFO).

Charge Prioritization

Charge Prioritization

Na podstawie stacji

Facility Manager może ustawić priorytet każdej stacji ładowania. W sytuacji, gdy w tym samym czasie podłączonych jest zbyt wiele pojazdów elektrycznych, następuje alokacja mocy zgodnie z wybranym priorytetem.
Charge Prioritization

Charge Prioritization+

Oparte na pojeździe

Facility Manager może ustawić priorytet każdego pojazdu w swojej flocie. W sytuacji, gdy w tym samym czasie podłączonych jest zbyt wiele pojazdów elektrycznych, następuje alokacja mocy zgodnie z wybranym priorytetem.
Charge Prioritization+

Charge Prioritization+

Oparte na czasie odjazdu

Facility Manager może ustawić czas odjazdu dla każdego EV. W sytuacji, gdy w tym samym czasie podłączonych jest zbyt wiele pojazdów elektrycznych, wówczas ładowanie odbywa się zgodnie z żądanym czasem wyjazdu.
Charge Prioritization+

Tariff Optimization

Adaptacyjna optymalizacja taryf

Adaptacyjna optymalizacja taryf pozwala klientom zaoszczędzić pieniądze poprzez optymalizację kosztów energii elektrycznej w sesji ładowania, w oparciu o 2 główne dane wejściowe:

* tylko dla Wielkiej Brytanii i Norwegii

Tariff Optimization

JuiceNet Set&Charge

Proces prywatny

Proces publiczny i półpubliczny

Przypadki zastosowania i główne różnice